Dojam je da svi, prvenstveno učenici i roditelji, smatraju matematiku jednim od najtežih predmeta u školi. Zašto je to tako i mislite li da je krivac sustav obrazovanja?
Dojam je da se naš sustav obrazovanja urušio, ali imamo još uvijek zadovoljavajuće obrazovanje. Naravno, ono treba i može biti bolje.
Loši rezultati na ispitima iz matematike rezultat su izostanka adekvatne reakcije obrazovnog sustava na promijenjene okolnosti. Te su promjene vrlo drastične i dogodile su se u iznimno kratkom vremenu pa veliki i tromi sustav kakav je obrazovanje nije stigao na pravi način reagirati na njih.
Više o tome pročitajte na stranicama Ministarstva znanosti i obrazovanja: https://mzo.gov.hr/.
Najvažnija netrivijalna promjena je razdioba vremena učenika na poželjne aktivnosti.
- Slobodno vrijeme učenika (ono koje nije obuhvaćeno boravkom u školi, zadovoljavanjem elementarnih životnih potreba i obavljanjem nužnih drugih poslova) danas se popunjava drukčijim sadržajima. Nekoć je trebalo balansirati između odmora i druženja, zabave, dodatnog učenja i sporta. Danas samo aktivnosti na društvenim mrežama svakom srednjoškolcu oduzimaju više vremena no bilo koje od tih klasičnih aktivnosti. Ukratko, rubrika dodatnog učenja sve je praznija. Nažalost, isto se može reći i za sportske aktivnosti. Dječji povik: idem se van igrati s prijateljima pretvorio se u idem se igrati s prijateljima, svatko u svojoj sobi.
- Na ovaj problem odgovor je trebala dati reforma obrazovanja, promjenom paradigme načina poučavanja i traženih ishoda te povećanjem motivacije za učenje, ali je u tome potpuno zakazala. Ništa bitno nije se promijenilo. Provoditelji reforme uopće nisu svjesni koliko je duboka promjena izazvana informatičkom revolucijom, koja temeljnu bivšu ulogu škole kao jedinog mjesta za stjecanje znanja potpuno dovodi u pitanje.
- Dva su razloga tome.
Prvi je samoregulacija u ponašanju učenika, a drugi sve veći nedostatak kvalificiranog nastavnog kadra.
- U nedostatku vremena, učenici posvećuju predmetu onoliko vremena koliko misle da on zaslužuje. Matematika po njima zaista ne zaslužuje previše.
- Istina je zapravo u tome da se kvalitetnim usvajanjem znanja tijekom redovnog školovanja ispiti mogu bez problema položiti. Nemogućnost polaganja istih znači da znanje tijekom školovanja nije usvojeno na kvalitetan način.
Rezultat učenja matematike mora biti trajno usvojeno znanje, a ne sposobnost da se u određenom trenutku dobije prolazna ocjena i nakon toga zaboravi naučeno.
Više o tehnikama učenja pročitajte na našem blogu: https://iz-korijena.brendiranje.com.hr/tehnike-ucenja-i-pamcenja/.